Damernas och Herrarnas ...

Linnea hade gått ner 2 hekto sen hon föddes och vi åkte in på BB igår för att vi hade en tid för vägning ...
Hon hade gått upp dom där 2 hektiona på 2 (!!) dagar ... Hoppas att jag går ner i vikt lika fort som hon går upp ... Vågen rör sig neråt, men jag glömmer ju att det bara är 5 dagar sen jag födde haha ...

Wohooo nu kan jag använda mina high heels igen också (om jag vill) !!!

Idag var jag själv med skruttisarna för första gången - och det gick bra. Lite trassligt med en hungrig lillan och en lilleman som skulle äta lunch. Lite mycket spring upp och ner i trappen för blöjbyten och klädbyte ...
Jag har säkert gått bort ett kilo idag med allt spring upp och ner, fram och tillbaka ...
MEN DET GICK, och dessutom hann jag dammsuga över våningen! Det du Esa !!!

Det är ändå ganska lätt nu, Linnea sover ju största delen av tiden och är mest vaken om nätterna och äter ...
Det blir väl jobbigare sen ... Ja en tuff tid ett tag framöver med blöjbarn och ont om egentid ... Men det är ju bara en period av livet och jag ångrar inte en sekund att vi skaffade lillan så tätt inpå ... Tänk vad glädje dom ska få av varandra när dom blir större och kommit över syskon kärlekhat bråken perioden;-)
Dessutom skulle jag inte palla med bebis tiden en gång till om några år när Anton är ännu mer självständig.

Bebistiden är mysig - men det är mysigare när dom blir lite större och inte är så ömtåliga och beroende ...
(Och sover hela nätterna haha)


Min älskade lilla prinsessa ♥

Lilleman sooov sin spädbarnstid igenom i princip, så lite bortskämda har vi blivit.
Linnea är som sagt var mest vaken om nätterna, hon gråter inte så länge hon får tutten att snutta på (mina alltså)
Jag nickar ju till ändå, men alla mammor vet väl hur lätt man vaknar - behövs väl bara att hon grymtar till lite så vaknar jag till och fattar inte ens varför jag vaknade ...

Numer har vi den här familjen uppdelad i Damernas och Herrarnas - Esa och Anton sover i ett rum, och jag och Linnea i ett.
Prövat sova i samma rum men då väcker lillasyster storebror (skrev först lillebror, för det är han ju också!)
Fast igår vaknde jag av att Esa satt vid sängkanten och pussades på mig, älsklingen saknade mig =) Och vise versa förstås, så vi flyttade in till dom.
Det slutade med att vi låg alla fyra i sängen, men till sist gick vi in på Damernas igen =)

Bea var här igår en sväng, skitmysigt!
Känns som att det är många jag vill ringa och surra med, eller träffa - men dagarna försvinner som jag vet inte vad. och så är det ju lite "bubbelaktigt" just nu, vi är inne i bebisbubblan liksom.
Men jag sminkar mig fortfarande varje dag, och har tillomed lagt in någon hårinpackning haha ... Ser med andra ord inte ut som någon läckande, gammal kossa ;-)
Ögonen däremot går inte att få upp mer än till halvöpppna slog det mig idag ... Inte så konstigt kanske.

Nope det här blev ett låångt inlägg, men jag hade både tiden och orken att blogga idag så ...

Kommentarer
Postat av: maggan

Hej vännen,jag har inga pengar på mobilen just nu,så därför svarar jag inte.

2010-09-08 @ 10:27:45
Postat av: maggan

OJ OJ OJ,vilken härligt söt prinsessa ni har fått!

2010-09-08 @ 10:53:49
Postat av: Sabina

Oki dok, förstod det =) SKA skriva till dig, såfort jag tar mig i kragen !!! KRAAM

2010-09-08 @ 18:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0