Hemma på Våran Gård ...

- Esa staplar ved på gården. Anton är ute och leker bredvid, han har hink spade och sin stora lastbil. Klädd i regnkläderna som han fick från mormor och morfar (och guld värt eftersom han fick för sig att bada i en vattenfylld balja som var full av regnvatten!)

Jag är inne, pysslar lite med hemmet varvat med att mata/byta på/gosa med lillan.
Tittar ut genom den stora rena sovrums fönstret med jämna mellanrum för att se vad grabbarna gör.

Ute är det grått och halvrått, men träden runt omkring lyser upp med sina vackra färger. Och det bästa är att vi har skogstomt! Som jag har längtat efter att få vandra i skogen vackra höstdagar som varit betydligt soligare än den här. Och nu behöver jag bara ta på mig skorna, kliva ut genom dörren och gå ut på bakgården som bara är skog ...

Jag är LYCKLIG ...

Beskrivningen av dagen blev nästan som några rader ur en novell =)




Hallen


Ljusstakar


Nu ska vi gå ut och stapla ved på våran gård!


Och vi ska ha det roligt också =)






Kommentarer
Postat av: yasmine

åhh vad mysigt det låter :D:D <3<3

2010-10-08 @ 20:30:27
Postat av: maggan

Underbart!

2010-10-10 @ 22:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0