Hon Som Aldrig Fick Lära Sig Leka Med Motorsågen ...

Knepigt, jag skrev morgon promenad inlägget nyss - ändå kommer inlägget om Mina efter det?
Aja.

Igår kärrade jag in typ 5 skottkärror ved i pannrummet efter middagen. Det bärjade bli mörkt, lite kyligt i luften, en och en annan stjärna som skymtade fram ... Lånade Esas skinn handskar, tog med mig Onny ut också ...
Åh vad jag tyckte att det var härligt! Jo det är sant.
Jag älskade att hålla på med veden även om det var en väldigt enkel syssla. Jag tyckte att det var sååå skönt att få komma ut en stund, jobba lite med kroppen och komma ifrån blöjbyten, matning, barnpassning ...

Hädanefter ska jag kärra in veden. Esa vägrar lära mig hur man använder motorsågen ... Tydligen sliter den sönder huden om man skulle råka slinta ... Och marken är lite ojämn där han står och sågar, och har man aldrig gjort det förut så kan olyckan lätt vara framme. Så jag förstår att han inte vill lära mig MEN jag vill testa ändå!
(Själv så har Esa jobbat i skogen för typ 20 år sen och är van vid motorsågar)


Min utslagna dotter ♥

Vi har en KAXIG kattunge här hemma. Han backar inte för någon. Idag när Onny kom in så morrade han och reste ragg. Och hon backade och satte sig på rumpan. Sneglade på honom och vägrade komma fast jag lockade på henne!
En schäfer V/S den här lilla skitungen =)

Samma när vi hade Ozzy här - Moses stod i trappen bara nåt steg nedanför honom med raggen högt och morrade.
Härom kvällen låg jag i soffan med Kompis (våran 5 åriga hankatt) i knät, och Moses satt nedanför. Kompis morrade men Moses bara satt och glodde på honom.


Moses och mamma Aska.
Aska ÄR liten, många tror att hon är en kattunge men Moses är nog ganska stor för sin ålder han med ...
Pappan är typ 2 ½ Aska i storleken så det är väl inte så konstigt om kaxpellen blir stor som vuxen ...

Ikväll hade vi Marika och Nikko här på middag. Trevligt.
I morgon ska grabbarna på Öppna förskolan, och halv tolv ska jag och lillan på läkarkontroll. Bara en sån där rutinmässig.

Nope nu ska jag nätshoppa en stund (bara med ögonen - jag HÖRDE vad några tänkte nu ;-)







Kommentarer
Postat av: Gunilla Olsson

Men???....Inte visste jag att du var tankeläsare?!! ;-)

2010-10-25 @ 21:59:41
Postat av: Sabina

Hahaha - ja det skulle egentligen stå att "Jag hörde vad min MAMMA tänkte" ;-D

2010-10-25 @ 22:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0