Alla Utom Du ...

FRYSSSER ... Brrr ... Men i morse gjorde jag i alla fall upp en varm, gosig, eldig, starkt brinnande eld =)
Det var 18 grader inne när jag vaknade, men frös ändå! Nu när jag tappat mamma magen och sisådär 11 kilo så går jag runt och fryser hela tiden känns det som ...
Ändå har jag 8 kilo kvar till min original vikt. Jag har INTE bantat, men nu känns det som att det är på tiden eftersom vågen rör sig så saaakta ... Men somsagt var: det är väl inte konstigt eftersom jag inte anstränger mig ELLER.

Igår var Esa och Anton på Öppna förskolan ett par timmar. Då kom en fotograf från Kungsfoto och knäppte kort. Kul! Jag ska beställa hela kort kittet mot Esas vilja, för nog finns det massor av folk som blir glada av ett kort på lill skrutten =)
Om inte annat så är mamma kort tokig ;-) Och faster Carola med för den delen. Vi är nog lika maniska med kameran båda två.

När dom kom hem från Öppnis så for Esa på jobbet, och jag och Anton var ute en stund på våran gård. Hur mysigt som helst. Att kunna gå ut på sin egen tomt utan en massa grannar eller hyreshusgäster till höger å vänster.

Idag så var grabbarna en sväng på Öppna förskolan igen, medan jag och Linnea sötnosan lunchade med Katja. Jag tog upp lillan en sväng där Katja pluggar och charmade sönder några stycken. Man är väl aldrig så populär som när man har en liten bebis haha.
Eller rättare sagt - det är BEBISEN som skiter fullständigt i alla kommentarer, folk som tittar och allt gulligull som är populär!

Träffade några gulliga människor på stan. Kul att få komma ut, se lite folk, befinna sig i en annan miljö än den som innehåller blöjbyten, matning, läggning, passning ...
Hade premiär för klackarna: och det gick bra. Jag snubblade inte en enda gång ;-)

Och kameran: har inte mycket hopp kvar om den. Den blev dyngsur efter sitt bad i diskhon (Anton) Tur i oturen - det var vår gamla kamera, inte den nya. Otur - den var såå bra. Men den på min mobil är lika bra och vi har en jättebra. Får väl skramla ihop pengar till en ny ... Om några år sådär!

Årets första julklapp är snart köpt. Till Esa från mig och barnen. Julklapp och födelsedagspresent i ett. En dyrare leksak ...

Katterna har aldrig varit såhär lyckliga - Kompis är som vanligt ute dygnet runt. Moses och Aska är ute om dagarna och inne om nätterna. Dom måste verkligen älska det här. Skog, natur, uteliv, varmt hem att komma in till om nätterna ...
Känns fint. Kan äntligen ge katterna ett sånt liv varje katt borde få ha. (Inget fel i lägenhetsliv heller, men det ultimata är väl ändå hus och att få gå fritt in och ut!)

Långt inlägg JAG VET. Men vi är utan internet eftersom vårat trådlösa inte kommit än, så vore det inte för snällaste KENT och hans trådlösa så skulle vi ha varit utan i flera veckor ... ... ...
Veckor utan facebook !!! Hur skulle jag klara mig ?! (Skojar. Nästan)


Mammas Snyggaste ♥


Två utslagna Stjärnor efter pappas natt med Linnea ...


Hallå hallå vakna pappa vakna =)



Kommentarer
Postat av: johanna

När jag läser i din blogg så verkar det som att ni trivs som sjutton i huset, kul och underbart!!! : ) Hoppas allt är bra med er och dom två små liven!!! : )

2010-10-13 @ 14:19:42
URL: http://pluppy.blogg.se/
Postat av: Sabina

Jadå det vill jag lova att vi gör! Synd att vi inte hinner packa upp i den takt vi vill bara, men det är nåt man helt enkelt får acceptera med två små barn som kräver sitt ;-)

2010-10-15 @ 21:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0