Stjärnfall ...

... kvällen igår - den glömmer jag aldrig.
Tänker inte berätta om just det, men var i alla fall ute i nästan tre timmar och staplade nästan upp 2 kubik ved. Själv.

(Ja jag har ju fött två barn utan smärtlindring. Eller mer exakt lite lustgas som jag första gången andades in fel och andra gången andades in mellan värkarna för att det var en sån skööön känsla haha ;-)

Varför skulle jag inte fixa lite ved? Eller det var ju ganska mycket men ...
Än en gång: jag tycker att det är jättekul att jobba sådär med saker som jag inte gjort tidigare.
Det var någon minus, stjärnklart och en otroligt vacker kväll. Hade sällskap av Onny, Kompis och Moses.
Och när jag hade gått in efter mina timmar gick Esa ut en sväng. Jag öppnar ytterdörren och får se en jättefin oskygg räv bara några meter bort. Tre kanske. Jag går in och hämtar ost som jag slänger åt den. Esa var bara någon meter ifrån den sedan, och när jag gick in så hade den tydligen gått upp på bron.

Den där räven måste ju ha blivit matad förut, eller åtminstone haft kontakt med folk för den var inte alls skygg. Skulle säker äta ur handen om man gav den ...


Moses och mamma Aska ...

Såg ett stjärnfall igår också ... När jag precis sagt till Prinsessan att hon var den finaste stjärnan på himlen ... Det var lite ... ja, det var fint.






Kommentarer
Postat av: maggan

Vad kul med en räv!!Försök att behålla den.Om den nu går ihop med katterna..

Vad fint ni bor och vilken fin familj ni är!Nu börjar jag bli lite avundsjuk nästan.Hahaha

2010-10-28 @ 22:58:01
Postat av: Sabina

Ja jag hoppas att den inte gör katterna något, men det tror jag inte så kaxiga som dom är ;-) I alla fall minstingen ... Tack! Men ni bor ju också jättemysigt ju! Mycket mycket finare än om ni bott i ett vanligt lägenhetshus ju ... Mmm tänk om vi hade vetat om det här för 5 år sen när vi var på Sh och var tillsammans med diverse galningar ;-)

2010-10-29 @ 10:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0