Linnea 2 månader ...

Igår hann jag dammsuga, skura golv, slänga in några maskiner, sortera och göra fint i skafferiet, renbädda, sätta upp några tavlor + duscha Anton 2 gånger (andra gången tog jag av bajsblöjan på fel sätt och jag behöver väl knappast säga mer?) vara ute en stund med Anton som självmant la vedpinnar i skottkärran =) Passa lilla Linnea som var jätte grinig några timmar på kvällen ...

Fråga mig inte hur jag hann, har ingen aning faktiskt ... Men bra humör och lite jävlar anamma kan man komma långt på!
Esa jobbade från halv nio på morgonen dessutom (kommer hem idag klockan nio typ, dygnspass)
Fast oftast när jag hinner med en massa saker så brukar jag stanna upp och irritera mig på Esa - undrar varför jag hinner med så mycket men inte han (?!?)
Och så säger älsklingen typ att han haft hand om Anton och inte hunnit med mer =) Vissa gånger.

Men jag ska inte vara orättvis nu eftersom Esa gör massor (jobb ved snickra kapa mat barnen osv) men jag hinner med mer när jag har båda barnen själv än vad han gör när han har dom.
Fast det är ju mitt dygnet runt jobb så det är väl inte så konstigt!

Just nu så är Esa och Anton på Öppna förskolan. Och ikväll kommer barnens stora syster Johanna och hälsar på några dagar. Kul och roligt för Anton att få vara lite med stora syster också som är mycket roligare än lillasyster (som bara sover, gråter och äter)


Charmtrollet!
Ser ut som att han lirar luftgitarr =)








Kommentarer
Postat av: maggan

Du gör det bra vännen!!

2010-11-01 @ 14:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0