Glögg och julgardiner ...

Druckit glögg och strykt julgardiner (som jag satt upp eftersom) till mitt fina hus - hur mysigt är inte det på en skala ?!? ♥

Nu har vi julgardiner i köket och i barnens rum, som jag förresten har hittat världens läckraste tapet till! Har funderat mycket på vilken tapet dom ska få senare eftersom dom får dela rum nu när dom är små ... Och nu har jag hittat en som ska vara på ena väggen, och resten av rummet får bli vitt.
Kostar lite men kommer att bli hur läckert som helst! Blir väl nästa år någon gång ... Rummet är ganska nytapetserat precis som resten av huset verkar vara ...

Ute toksnöar det och inomhus har vi det varmt, mysigt och lite små "juligt" ...
Egentligen så är det ju nu tiden före jul det är som allra mysigast. Allt stök och pyssel för EN DAG som går hur fort som helst ... Men det är ju ingen snack om saken att det är urmysigt med julpyssel!

Vill ha sååå mycket nya julgrejer, men får köpa till lite år för år ... Vi har tillräckligt för att få ett mysigt julhem i år i alla fall!

I morgon kommer Katja på en fika, på torsdag kommer mamma tills Antons stora förtjusning! Vi ska även på 3 månaders kollen och sprutan på bvc med lillan på torsdag ...
Tror att jag har fött fram andra Pippi Långstrump. Gumman är så stark i nacken och håller upp huvudet stundvis om hon tex. ligger på kudden.
Sitter hon lutad mot mig så häver hon sig fram säkert en decimeter med huvudet utan hjälp.
Minns inte hur det var med Anton, dom kanske ska kunna stödja sig såhär bra redan nu ... Men starka nackar har båda mina "Bamse och Pippi" barn haft =)


Hejja Linnea ...


- Vaddå hejja? Det här är ju en barnlek för lilla mig, det är bara Ni som inte har förstått det än!


Får jag eller får jag inte leka med den här? Väntar på mammas reaktion (som blev 0 eftersom hon blev så glad över att jag kollade in i kameran!)


Åh hjälp vad var det jag stoppade i munnen egentligen ?! (mandarin)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0