Fängelsefruar ...

Jag och Linnea har kollat på fängelsefruar ikväll =)
Bara gapar åt en del av dom här kvinnorna - hon idag drog med sig parets 10 månaders bebis och flydde med sin efterlysta make. Inte nog med det - när dom åkte fast så kunde hon gå fri om hon vittnade mot honom men hon vägrade och satt istället ett halvår i fängelse medan farfar fick ta hand om dottern! (Hennes kille sa själv att det var onormalt)
Herregud, ens barn går ju före allt och alla! För mig skulle det inte ens finnas något val mellan mina barn och någon annan ...

Hm. Annars så ligger Kompis och sussar på fönsterbrädet (skönt och varmt eftersom elementet är nedanför) Skruttarna sover. Onny är hemma hos sig igen. Jag har köpt en bok som jag ska börja på när tid och ork finns.
Slagit in lite julklappar idag. Blir en tur till antingen Birsta eller Övik närmare jul för det sista julklapps rycket. Kan tillägga att mormor och morfar får äran att vara barnvakt åt båda småtrollen då!
Inte en chans att jag drar med mig dom ut i julruschen (tycker att det är nog frustrerade själv ...)


2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0