Efterlängtade Vinter!

Jag älskar vintern, jag älskar snön, jag älskar mysiga dagar med levande ljus och varmchoklad.
Jag älskar solen som får snön att glittra, iskalla dagar när himlen är sådär vackert rosa. Jag älskar stjärnklara vinternätter ...

Och över en natt blev hela världen vit =) I alla fall på många håll i Sverige ...
Anton har hunnit inviga sin pulka eftersom pappsen/älskling jobbade två timmar i morse och fick börja 3½ h senare än vad han skulle bara för det! Hans jobb ÄR BRA.
Vi ska gå ut och leka en stund senare idag också.

Längtar ännu mer efter jul och allt pyssel. Samtidigt gör det ont i hjärtat för alla ensamma själar som tycker vintern och julafton är skitjobbigt. Brukar alltid tända ett ljus för dom och skulle verkligen kunna tänka mig att jobba på något härbärge på julafton för att i alla fall kunna ge något, när barnen blivit större då.
Eller allra helst starta ett hem dit alla som är ensamma eller hemlösa kan komma och äta/sova gratis och få en julklapp. Hade jag bara haft pengar så ...






Ja bordet och bänken ska ställas undan i morgon!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0