Det fattas DJUR!!

Som rubriken lyder: Det fattas djur! Jag ÄLSKAR djur, jag älskar att pyssla med dom, jag älskar att ha dom runt omkring ...
Och nu känns det så tomt. Onny gumman bor ju hos mamma, Kompis är nästan aldrig inne (han liv är ute och skulle han inte få vara det så skulle han bli deprimerad!) Det är ju liksom bara Aska och Moses här ... Inte för att det är bara!
Och det känns tomt. Jag vill ha hund, jag skulle kunna tänka mig att ha afrikanska mini getter, ankor, en åsna med hängande öron ...

Men nu är det ju så att vi inte har tid för hund just nu och ingen plats för ovanstående djur som jag skulle vilja ha!
Men när barnen blir lite större, kanske om två år, då ska jag börja sätta mina flera-djur drömmar till verket. Om tid och pengar finns.
I alla fall hund.


Moses och Aska. MINA katter. Kompis är Esas =)


Moses mos. Som inte alls ville vara ute länge idag ... Han var rädd för att bli kall om små tassarna tror jag ;-)

Men på höst/vinter halvåret så får vi alltid extra djur i form av småfåglarna som vi matar. Dom tidigare ägarna har matat fåglarna i alla år, så vi har fixat maten i samma träd som dom. Idag har jag sett 4 domherrar! Dom som är så fina.
Och så berättade hon att om maten är slut så brukar talgoxarna "knacka" på rutan. Och det har jag faktiskt hört att dom gjort någon gång. Gulligt!

Om barnen vill ha djur när dom blir större så har jag bestämt mig för att visst det kan dom väl få - men bara djur som jag själv kan tänka mig ta hand om senare om barnen skulle ledsna ...
Kaniner tex. Som alla ungar verkar vilja ha någon gång i livet ...
Vi hade en svart som hette Prippen =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0