Barnvakt till världens största bebis ...

Idag har jag:

Inhandlat kokos olja - så nu beställer jag sol tills helgen så att jag kan sitta på verandan med en iskall dricka, utsikt över havet och bli lite brun(are). Gav brännan lite hjälp på traven nu ikväll i ett solarium.
Anton har fått en traktor och en lastbil som är nästan lika stora som honom, tänkte ta med och ha ute i stugan så att vi slipper ta med - och glömma - leksaker när vi åker dit och hem igen.
Fixat en ny mascara (brun för en gångs skull) och fått en make up remover på köpet.
Fikat supergod rabarber paj med glass och iskaffe hos Sara och Theodor.
Och så är vi hundvakt åt världens goaste Bozo över natten.
Och snart är det fredag! Ska förresten på mvc på fredag morgon, men det glömmer jag hela tiden. Ska lyssna på hjärtljud och mäta livmodern. Det är skillnad på att vänta barn första och andra gången, speciellt då dom kommer tätt. Har inte samma engagemang och koll på denna lilla människa som jag hade med Anton. Med Anton var det såå nog med föräldragruppen, läsa böcker, notera sparkar osv. Omedvetet, men det gick ju på automatik eftersom det var så spännande och nytt! Spännande är det naturligtvis den här gången med, och denna lilla människa kommer naturligtvis att bli lika älskad som Anton är. Men just nu så har ju Anton hela vår uppmärksamhet och tid - och kärlek. Så man hinner inte reflektera lika mycket över kommande barn. Tiden går också mycket fortare. Antagligen för att jag har fullt upp hela tiden känns det som.


Bumlingen Bozo =) Så gulligt med det där jätte huvudet liksom ♥


Bozo ville leka med Onny och bollen, men det ville inte fröken så han fick ligga och tugga själv på sin boll - men ute leker dom!

Kommentarer
Postat av: Gunilla Olsson

Längtar också efter helgen jätte mycket. Hoppas att det blir bra väder. Ses Snart. Kram Kram

2010-05-25 @ 23:12:23
Postat av: maggan

Ååh vilka tjusiga jyckar!

2010-05-27 @ 10:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0