Fiskepremiären och griniga mamman ...

Igår så var vi på fiskepremiär i Djupsjön. Killen Esa är kontaktperson åt följde också med. Esa var inte speciellt populär i mina ögon efter en ca 2 kilometers vandring på en liten smal skogsstig alldeles vid vattenkanten, som bitvis var hur lerig och blöt som helst. Och smal och trång. Ett tag så följde några av grabbarna från stället han jobbar på också efter (dom skulle också fiska) Och vi lät likadana allihop i ledet bakom Esa (mutter stön hot om att slänga grejerna man kånkade på osv) Blev lite full i skratt - jag hade ju platsat som handen i handsken i det där gänget. Samma bråkiga attityd ha ha ... Man kanske får bättre tålamod ju äldre man blir ?!
När vi till sist kom fram till stenhällen där man brukar fiska fullt så fick Esa napp på första kastet! Sammanlagt tog det max 8 kast innan han hade fiskat fullt (dvs 3 fiskar) Regnbågar allihop. J däremot fick både en regnbåge och en röding.




Och kan ju bara än en gång säga att Anton har ett GUDOMLIGT humör. Trots att vi hoppade över middagen (grillade när vi kom hem och han fick en liten korv medan vi var där) och trots att han var trött och vi var där alldeles för många timmar så var han ändå på BRA humör! Det var jag som var som en trött hungrig ett åring borde ha varit: grinig, otrevlig, irriterad osv. Så jag kan ju ta lärdom av Antons enorma förmåga att anpassa sig till olika situationer även om dom blir som man inte har tänkt, och oavsett allt behålla det goda humöret.
Dom flesta brukar påpeka vilken "snäll" son vi har och ända sen han var lill liten. Själv tycker jag att ordet "snäll" är fel ord att använda - ett barn som är gnälligt pga av hunger eller trötthet är ju också ett snällt barn. Men förstår vad dom menar. Ett mer passade ord är att vi har ett enormt anpassningsbart barn med en ängels tålamod och humör i klass med en Gud. Och nej jag överdriver inte!! Kan alla som träffat lilleman intyga.
Jag som är 23 blir tusen gånger mer kinkig och bråkig fast jag kan uttrycka mig med ord! Pinsamt.


2010 - 05 - 17

Jag har nyss beställt 2 par shorts och tre t shirtar till Anton. Något annat vi måste köpa är en tunnare sommarjacka och ett par sandaler. Får väl ta en sväng på stan i Härnösand någon gång när vi är där och storhandlar mat.
Längtar förresten tills nästa helg!



Kommentarer
Postat av: johanna

varför längtar du till nästa helg? :D

2010-05-24 @ 08:39:12
URL: http://www.jojjaahs.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0