En fin dikt som jag tycker är så bra ...

Ett Barn

Ett barn som kritiseras 
lär sig att fördöma. 

Ett barn som får stryk 
lär sig att slåss. 

Ett barn som hånas 
lär sig blyghet. 

Ett barn som utsätts för ironi 
får dåligt samvete. 

Men ett barn som får uppmuntran 
lär sig förtroende. 

Ett barn som möts med tolerans 
lär sig tålamod. 

Ett barn som får beröm 
lär sig att uppskatta. 

Ett barn som får uppleva rent spel 
lär sig rättvisa. 

Ett barn som får känna vänskap 
lär sig vänlighet. 

Ett barn som får uppleva trygghet 
lär sig tilltro. 

Ett barn som blir omtyckt och kramat 
lär sig känna kärlek i världen.
Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. 
Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter. 
~Nils Ferlin~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0