ANTON & KNYTET

Sitter och tittar på kläder till lilleman ... Och blir bara förbannad över hur någon ens kan kommentera/har kommenterat, att jag köper saker till mitt barn ... Jag som alltmer sällan stör mig eller blir förbannad på folk (insett att Ingen är värd att lägga ner negativa känslor på eller dåligt mående. Så - varför ens skänka någon man ogillar en tanke?) Men tror att dom flesta föräldrar skulle bli mer eller mindre irriterade om någon ifrågasätter vad eller om man köper saker till sitt barn!
Hör jag någonting liknande igen så kommer jag antagligen inte att hålla inne med orden ... Jag tar ansvar över mitt/ snart mina barn ... Andra får ta ansvar över sina ... För mig är mina barn absolut nummer 1, finns ingen som ens kommer i närheten och jag lägger min kärlek och energi + en hel del pengar på mitt/snart mina barn och det finns inte en käft som kan säga någonting om det! Så ... ... ... Och jag kommer inte att låta bli att skriva saker å ting om vad jag ger eller gör för Anton, som tanken först var ... I helvete heller.
Jag älskar att skriva, jag gillar att berätta, jag tycker om att leka med ord och sätta ord på känslor och händelser. Och jag vill dela med mig av Antons liv med dom som älskar och bryr sig om honom. Och det tänker jag fortsätta att göra! Ett barn väljer inte sina föräldrar eller sitt liv - lika lite som en tonåring/vuxen väljer vad två andra vuxna människor har valt eller väljer att göra. Man är inte någon slags Gud annat än över sig själv och sina handlingar. Vad andra människor gör eller inte gör - det kan inte jag förändra. 



Antons och Onny. Icktjärn 2010 - 05 - 18

... OCH MÖRKER BEKÄMPAR MAN INTE MED ÄNNU MER MÖRKER - MÖRKER BEKÄMPAR MAN MED LJUS!


Kommentarer
Postat av: Gunilla olsson

Vilken otroligt fin bild.En liten människa som håller på att upptäcka livet :-)

2010-05-20 @ 20:14:02
Postat av: Lollo

Stå på dig gumman! Folk är bara avundsjuka! Du är världens bästa och underbaraste mamma, det vet alla som känner dig! Pussar och kramar! <3

2010-05-20 @ 20:15:22
Postat av: Sabina

Mamma: Ja det blev en riktigt lyckad bild! Knäppt av en rätt duktig fotograf ;-)



Lollo: Gulle dig. Ja folk som KÄNNER mig brukar inte ha mycket ont att säga (utom möjligtvis ett och ett annat ex som börjar på E vill säga ;-) Puss & Kram vännen

2010-05-20 @ 21:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0