Glasskalas och nya skor ...

Morgonen började med att jag fick sovmorgon =) Esa och Anton åt frukost och sen så hade dom gått ut på promenad med Onny, och gått förbi hästarna. Anton hade både matat och klappat en av dom! Runt nio var det dax för lilleman att sova igen, så han och pappsen myste ner sig i våran säng och jag klev upp. Åt frukost och sminkade mig till musik i lugn och ro. Såå skönt!! Esa är så underbarast, på alla sätt och vis. En underbar sambo och en underbar pappa ♥
Efter lunch tog vi en tur ner på stan. Åt glass och inhandlade solskyddsfaktor till Anton. Och så var vi in en sväng på Intersport och hittade en jättefin McKinley jacka till Anton som turligt nog var nedsatt i pris, och ett par jättefina skor också som han fick. Jackan jag köpte i Stockholm är jättefin men alldeles för varm nu, den här var lite tunnare och kan användas såna här dagar så den andra är för varm.




Jag älskar färgen på jackan, och skorna var superfina. Sportigt liksom ...




Finaste grabbarna som finns !!!!


Anton fick både smaka kulglass från pappa ...


... och mjukglass från mamma ...


Och det tyckte vi om =)

Jag ska på möte i morgon angående jobbet. Känner mig taggad för jobb. Ska rent av bli skönt att få komma ut och framför allt att få dra in pengar jag med! Ett kraftigt lyft för självkänslan är det ju alltid att få jobba. Bara det ordnar sig med Anton dagarna då Esas semester är slut och vi båda jobbar i juli ... Skulle sitta fint med två inkomster, speciellt inför nästa lilla bebis som kommer. Och allra helst om det skulle bli en tjej - jamenar då måste jag ju fylla på med rosa kläder och prylar ;-) Jag älskar rosa. Och jag vet att hon inte skulle bry sig i om hon får mestadels kill kläder eller leka med killsaker i början av sitt liv!
Och det är ju samma med jackan och skorna vi köpte nu till Anton tex - jag vet ju att en ett åring skiter fullständigt i märken och sånt. Men jag tycker ändå det är kul att köpa fint och bra kvalite även om det i nuläget bara är jag och Esa som lägger ribban. Annat är det ju när han blir äldre och vill ha vissa kläder eller skor ...
Och sen så blir det väl lite så med första barnet (för min del) att man gärna lägger ut lite extra sådär ^^
Jag har bjudit hit Marika på lite käk och skitsnack om en timme, så jag ska väl börja lite med maten nu då ...



Kommentarer
Postat av: Gunilla Olsson

Åh vilken mysig dag ni verkar ha haft och vilken snygg jacka och snygga skor :-D och som vanligt så är Anton världens sötaste lilla kille.....

2010-06-01 @ 20:26:28
Postat av: Sabina

Ja den var riktigt bra =) Älskar jackan och skorna, och allt klär ju en skönhet ;-) KRAMAR

2010-06-01 @ 20:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0