Lördag: stadsfesten ... tivoli ... langos ... och kvällen avslutades med jordgubbar & grädde ...

Sitter med en 15 minuters ansiktsmask och har nyss lagt stjärnan för sin morgon powernap, så jag passar på att blogga lite då ...
Igår var vi på stadsfesten. Det var samma gamla vanliga (har ju bara bott här i tre år i och för sig, men tror att det är rätt lika alla år) Det var tivoli också, men tyvärr så var det enda som Anton kunde åka inte vuxen anpassat, så lilleman fick nöja sig med att titta. Men nästa år kanske ... Vi åt munkar, Anton korv och jag langos. Älskar langos. Blir mätt av en men skulle lätt kunna äta ihjäl mig ändå.
Vi var ute ett par timmar på dagen, åkte hem lagom tills det mulnade på. Anton däckade rätt omgående i sängen! Och visst är inte alla som var på stadsfesten från Kramfors, men jag blir lika förvånad varenda gång det är nåt jippo - va, bor det såhär mycket folk i den här hålan ?!? Sen så är ju jag småstadstjej. Jag skulle inte vilja bo i en stor stad. Trivs med dom norrlänskaskogarna och naturen. Däremot så är det jävligt kul att åka till större städer för att shoppa. Men bo - NEJ TACK.
Vi åt jordgubbar med grädde på kvällen. Det är väl den enda som brädade langosen igår ^^


Tivoli. Men för Anton var det minst lika spännande att se på allt folk som det hade varit att åka karusell, tror jag. I alla fall när man bara är 1 år ...


Mmmm ... Korv är en favorit ...


Ja så kan man ju också dricka (vatten!)


Esa skrev in våra namn på det som kanske ska bli världens längsta gästbok ... Skulle väl hamna i Guiness rekordbok eller nåt om hela rullen fylls på ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0