Sol Trevligt sällskap Jordgubbar & Grillning vid Icktjärn - den ultimata sommardagen ...


Sitter här i soffan nu med en stor skål gotta (vi ska se på film efter det här inlägget)
Har haft en jättebra dag. Bilen gick igenom ombesiktningen! Esa spelade golf på förmiddagen, och jag bjöd hem Bea så att vi kunde umgås lite innan vi åker. Medan jag väntade på henne började jag städa balkongen. Sopade, torkade av bordet och ställde stolarna i duschen. Ska lägga dit korkmattor över hela balkongen så att man bara kan gå ut där utan skor (det är inte någon fräsch eller barfota vänlig balkong), fixa dit lite blommor och tvätta stolsdynorna. Mysigt men drömmen är ju ändå ett eget hus med altan och trädgård. Vi har börjat prata om det igen ... Spånar lite ... För och nackdelar ... Osv. Och vi har ju "vårat" jätte mysiga hus som ligger i Bollsta. Inte världens mitt punkt - men samtidigt så måste man ju vara realistisk. Skulle vi hitta hus i Nordingrå tex. så gäller det att komma i gång med verksamheten på en gång. För att pendla till Esas jobb skulle både kosta tid och pengar. Skulle vi bo så att han tar sig till jobbet ändå utan att det tar just tid och pengar så vore det perfekt. Då slipper vi ju stressen över att vi måste börja med det vill göra.
I alla fall så hade Bea med sig cappuccino, jordgubbar, winsor kaka och kex. Otroligt gott. Vi fikade hemma, och ett tag efter att Esa kommit hem (och klippt gräsmattan - jaaa han är flitig och uthärdig min älskling - klippa gräsmattan efter en 4 timmars golfrunda!!) så tog vi vårt pick och pack och åkte upp till Icktjärn där vi grillade korv med bröd och potatis sallad. Jättemysigt förutom att en viss Solstråle var riktigt grinig! Han var trött och har två tänder på G - men det här var första gången på snart 15 månader som han varit grinig längre i en timme. Och jag överdriver inte. Idag var han som ett "vanligt" barn säkert brukar vara emellanåt. Annars är han ju Bra humör - personifierad!!
Fick förresten låna ett par ballerina av Bea - tack gumman nu är min semester räddad! Verkligen alltså, eftersom jag inte har råd med nya skor just nu och behöver att par sommar skor.


Bilden säger väl allt ... Aptit retande ...


Bea och Anton


Hon är rolig att umgås med tycker både jag och Anton =)


Snyggingen no 1 - lånat Beas solglasögon ...


Alla tittar in i kameran ... Eller inte ...


SÖTAST


Anton plockar - och smakar - rabarber med pappa ...


... ganska surt ...


Snygg grabbarna Seittu och Onny ...


Mamma och Anton (visst jag har gått upp 14 kilo men klänningen är faktiskt i den "puffigare" modellen så jag ser aningen större ut än vad jag är faktiskt!!!) Har toppat håret också ...


Va, är det där verkligen MIN mage ???


Mmmm vad gosigt - jag älskar dig !!!


Fina Bea och Anton (och gumman där bakom)


Icktjärn


Hur mysigt som helst där ...


Spegel blankt ...


Bäcken strax innan sjön ...


... porlar så fint ...

Tack för en kanon BRA dag ... Nu blir det kramar, pussar, film och gotta ...
JAG ÄR LYCKLIG ♥




Kommentarer
Postat av: Angelika

Gud va du är vacker Sabina med din underbara mage <3 Det är så roligt att se dig så lycklig som du är nu:) Kram

2010-06-23 @ 23:01:35
Postat av: Sabina

TACK VÄNNEN <3 Kram!

2010-06-24 @ 09:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0