Birsta ... Och nu är det exakt en vecka kvar till SUOMI =)

Gjort Birsta idag nu då ... Eller några affärer rättare sagt ... Hittade ett par sandaler till Anton, och så kunde mamma maniac inte låta bli att köpa två par byxor, två t shirts och en tröja åt prinsen också =)
Fast jag kände mig rätt gammal och trött när jag gick omkring där med Anton i vagnen, mamma mage och ringen på fingret (gäspande) Speciellt inne på Din Sko - då är det en trevlig pratglad ung ljushårig och söt kille i kassan (säkert bara nåt år äldre än mig kanske) som jag betalade hos. Och hade jag varit singel då ... Nädå, skojar. Men i alla fall så kände jag mig bara rätt gammal just där och då med barn och allt.
Dom som är lite äldre när dom får barn brukar ofta känna sig yngre har jag hört - och är man ung när man får barn så känner åtminstone jag mig äldre ...
Det här är första lugna stunden på hela dagen. När vi kom hem käkade vi och sen for Esa till Kent för att fixa med bilen. Han har inte kommit hem än, men det som skulle göras tar ju sina timmar. Hmm, kul första semester dag ... Eller inte. Men skönt att få bilen fixad innan vi åker till Finland! Jag ska dammsuga ur den i morgon. Och rolla - svårt att få bort hundhår från sätena. Nästa bil ska också vara en kombi fast större så att både hund och stereo anläggning får plats därbak. Ja pojkar killar män - spelar ingen roll vilken ålder dom är i, ljudet ska vara högt och bra och då ska man ju ha en massa grejer som bas sub och ... ja, fler namn på allt kan jag inte!
Jag har dammsugit, skurat golv och dammtorkat. Renbäddat sängen och diskat undan diskberget som bara växte. Anton var jätte trött så han somnade runt kvart över sju. Efter Birsta for vi förresten hem till Esas kompis och hans fru på kaffe och bullar. Dom bodde jätte mysigt och har en massa katter. 6 - 7 raskatter och någon bondkatt. Jag fick se några stycken - hur fina som helst. Bland annat så hade dom två Maine Coon (som jag såg, tror dom hade en till inne) Världens största katt. Och hur fina som helst. Trots att dom två vi träffade bara var ungar så var dom lika stora som en fullvuxen normal stor katt ungefär och såg mer ut som lodjur. Ska vi ha raskatt någon gång så blir det helt klart en sån!
Anton fick åka ruschkana och han blev överlycklig över tramp traktorn som dom också hade och som han fick sitta på. Dom har barnbarn, så dom hade en hel del roliga leksaker att roa sig med ...




Här är en Maine Coone. Bilden är tagen från Google ...

Oj nu blev det ett sånt där långt inlägg igen. Jag är verkligen inte bra på att skriva kortfattade stycken (var alltid ett problem i skolan när man bara skulle skriva en novell på typ max 2 A4 sidor!)


Anton utanför Ikea efter lite shopping med mamma ...


Kommentarer
Postat av: johanna

sv: eller hur?!

så söttt

2010-06-21 @ 20:37:20
URL: http://jojjaahs.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0