Måndag ... Tisdag ... Och så idag ...

I måndags for vi till Sollefteå, det är ju Nipyran och det var Barnens dag. Anton fick se brandbilar, en traktor och hästar. Nästa år så ska han få rida på shettisen =) Vi träffade Nilanthi och spenderade dagen med henne - KUL för det var länge sen! Esa gick och fiskade vid älven (min ide och han nappade på en gång ;-)
Anton fick även se kaniner, höns och getter - han klappade inte ena geten med ville däremot känna på hornen ...


Nilanthi och en sammanbiten Anton =)


I bilen på väg hem efter en bra dag med bland annat morotskaka och hamburgare ...

Igår så jobbade jag mellan 07.30 - 13.30. Vi handlade. Esa for på jobbet och jag sov middag med Anton. Vi vaknade - åt middag. Lekte och badade med lilleman som jag sen la. Diskade undan, duschade och satt en stund framför datorn innan jag la mig. Är de det som kallas för Svensson liv ?!? Ganska tråkigt, men så är det ju inte jämt och allt blir ju vad man gör det till ...


Stearinljus måste smaka ganska gott eftersom det ett x antal gånger hamnar i den lilla munnen ...

Idag så slutade Esa lite tidigare eftersom jag skulle i väg och jobba 14.30 - 21.30. I morse och i förmiddags kände jag mig verkligen som ett punkterat däck! Ingen energi, ingen lust med någonting och l e s s. Jag började i alla fall städa när Anton sov, och hann med disken, dammtorkning i köket, dammsög kök + hall och skurade dom golven, vek in två tvättkorgar ... Anton vaknade men med lite mix och trix kan man lyckas städa fast han är vaken. Fast det är ju betydligt mycket svårare än då man bara kunde lägga honom i sin säng och han faktiskt var nöjd med det.
Hade en jättebra dag på jobbet. Har ordnat nu med alla pass så att jag har bytt dagar då det krockar med Esas schema. Han har ändrat 3 pass också mer eller mindre ... Så nu jobbar jag fram tills på onsdag eller om det är torsdag, eftersom jag bytte helg så att jag tar den här och hon jag bytte med tar min. Lite drygt men har verkligen världens bästa arbetskamrater som tur är =) Och sen så slutar jag ju den 10:e ...

Aja, är det något jag har lärt mig med tiden - med risk för att låta gammal - så är det att i princip allt handlar om ens egen inställning. Är man negativ, är man omotiverad och göder den känslan med att "allt är skit" - ja, då blir det ju det. Men jag brukar bestämma mig för att "den här dagen gör jag mitt bästa" dagar jag är riktigt omotiverad till att jobba tex. Och dom gångerna går det tusen gånger bättre än dagar jag ger efter för den negativa känslan!
Fast sen tror jag att det har lite med hormonerna och det biologiska också just nu - man vill vara ifred och vila upp sig inför förlossningen och det som ska komma, och det fattar kroppen men inte huvudet ...

Gulligt Esa hade köpt gofika, marängswiss och någon smörgåsröra + goda mackor som vi ska fika sen. Skönt med en älskling som förgyller livet ♥ Ja när han inte spelar golf då haha ;-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0