Skriver ett litet inlägg ...

Nu var det ett tag sen jag skrev ett inlägg, hur gör man ... Nädå.
Igår åkte Carola, Sami och Ines hem - men hon kommer tillbaka i höst efter att vi fått det lilla tillskottet. Roligt för Anton att få träffa faster så snart igen också - han tyckte verkligen om henne!!
Jag har jobbat måndag, tisdag och onsdag - och det har gått hur bra som helst. Jag trivs verkligen med alla jag jobbar med, och det är väl A och O i ett arbete. Ledig idag, och sen så jobbar jag fredag kväll samt lördag och söndag. Känns hjärtgripande att lämna Anton när jag går och jobbar, men tröstar mig med att det här är bra för honom med att vi får in lite extra pengar. Men skulle inte vilja byta med Esa, som jobbar i vanliga fall ... Även om jag skulle ha haft ett fastjobb ... Men han skulle såklart kunna tänka sig att det skulle vara vise versa - jag jobbar och han är hemma med Anton. Tur att det slipper bli någon fight där - det är ju bara han som har jobb nu när sommaren är slut. (Lite/mycket egoistisk har jag en tendens att bli när det gäller sånt här ... )


Älskling ...

Annars då ...
Min stora H&M beställning har kommit, men naturligtvis har jag inte råd att hämta ut den förrän jag får lön den 27:e ... Eller den kommunala lönen kanske man får den 25:e ... Har ingen koll faktiskt ...
I tisdags var vi och kollade Antons öron eftersom han har hållit på en hel del med dom, som att han vore irriterad. I vänstra örat hade han lite katarr, dvs lite vatten efter en förkylning sa läkaren. Men jag kan inte komma på när han var sjuk sist, har nog aldrig hänt förutom lite feber efter något vaccin. I alla fall så var höger öra helt okej och det vi ska göra för att vänster öra ska bli bra är - ge Nezeril näsdroppar! Tydligen ska dom öppna upp i hörsel gångarna. Skönt att det inte var värre än så då, men inte speciellt lätt eller kul att få in pipetterna i lillemans näsa när han lever om som att vi gör något betydligt mycket värre!!


Sötnos ...

Det var riktigt, riktigt länge sen jag fick egentid såhär för mig själv så att säga att jag njuter av lugnet just nu är en underdrift! Anton sover sin eftermiddags powernap och jag ska kladda in mig i kokos olja. Bytte förresten ut Hawaiian tropic kokos oljan till Hawaiian solskydds faktor 30 ett tag. Dagar vi var ute hela dagen. Visst är det snyggt att vara brun men inte till vilket pris som helst. Ökad risk för hudcancer, rynkor och att bränna sig - nej tack. Då är jag hellre lite lagom brun.
Och jag längtar till hösten - min absoluta Favorit årstid ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0