Lite uppdatering ... Mvc ... Moses ... Akuttiden ...

Börjar med att skriva några rader om lilla Moses som mår hur bra som helst och redan tycks ha växt lite grann sen vi såg honom för första gången i söndags, då han bara kan ha varit någon dag gammal ... Aska är en hur duktig och ansvarsfull liten katt mamma som helst ... Hon vill oftast gå ut en liten stund per dag, men kommer in ganska snart igen ... Bra att hon går ut för att sträcka på benen ibland också och inte bara ligger ... Vi har köpt lite "bättre" torrfoder, mjukmat och tonfisk på burk som hon bokstavligen slukar. Skönt att hon äter - hon som är så liten och tanig skulle ju försvinna nu då hon har en diande unge som hon själv inte åt!!


Mitt ...


... ALLT ♥

Jag var på mvc i tisdags, kollade blodvärden (som hade sjunkit lite antagligen pga av järnet, men äter järntabletter igen) och blodtryck, diabetes varning osv. Allt såg bra ut. Bebisens hjärtjud låg mellan 138 - 140. Om jag inte minns helt fel så var Antons högre vid den här tidpunkten. Har det uppskrivet i ett häfte i någon låda.
Jag är nu i vecka 30 + 5. Pinsamt men jag hade helt tappat bort vilken vecka jag är i, trodde jag var någonstans mellan 27-28. Barnmorskan däremot tyckte inte alls att det var något att skämmas för, hon påpekade också som jag redan märkt att man (oftast) har mycket större koll på första barnet än andra.
Bara drygt 10 veckor kvar innan beräknad förlossning alltså. Wow.


Slappeli slapp grabben ...

Idag fick jag förresten en akuttid hos tandläkaren. Jag har haft hål i en tand i flera år, men först nu så fick jag värk och för några dagar sen så hade jag ont i över ett dygn. Just i dag så var det inte akut men tanden blir ju inte bättre ... Tur att jag åkte dit idag - för nu fick jag en provisorisk fyllning som hade en viss effekt, typ bakterie dödande - hjälpa till att hjälpa tanden bygga upp sig själv - nåt sånt. Men fungerar inte den så blir det rotfyllning. Har aldrig rotfyllt någon gång men hört allt annat än positiva saker om den!
Jag var sjukt nervös idag i väntrummet. Tyckte att det kändes värre än att föda barn (då kroppen går på automatik och det inte finns något utrymme att vara nervös) Men jag fick tre bedövande sprutor och kände ingenting - till skillnad då jag födde barn och inte hann få någon bedövning! Så jag tar tillbaka det där om att det tandläkaren är värre att att föda =)




Seittu fötter - breda trollfötter =) ÄLSKAR Antons troll fötter !!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0