Junsele 7/7 2010

Går var vi en sväng till Junsele djurpark. Ingenting nytt för mig att åka dit direkt (har besökt Junsele under hela min uppväxt i princip) Men roligt ändå och roligast av allt var det förstås att ta med Anton dit =)


Carola, jag och Anton ...


Sami, Anton och Esa ...


Det fina lodjuret låg alldeles vid staketet ...


Titta ...


Riktigt nöjd över det här kortet (behöver väl inte ens nämna vem som tog det eller ???)


Nallebjörnarna ... (Inte för att mamman skulle vara mycket till nalle om man gick in där nu när hon har ungar)


Dom vita lejon ungarna som Junsele har över sommaren. I vanliga fall så bor dom i Tyskland ...


Skötaren får en kram ...


Hur söta som helst ...


När lejon visningen var över så gick vi fram igen då det inte var något folk där och hade lätt kunna sticka in handen och gosa med ungarna, som var alldeles vid staketet. Jag pratade lite med skötaren, som berättade att hon fortfarande gosar med deras full vuxna moster! Tänk att mysa med ett lejon ...


En av dom vita tigrarna ...


Pappa och Anton tittar på ...


... lamor ...


Mycket intryck att smälta för en liten Anton ...


Men han tyckte att det var ROLIGT OCH SPÄNNANDE förstås =)


Hur mysigt ute ställe som helst på djurparken - cafe och lant handel ...


Åsnor ...


I år så klappade Anton geten och gav tillomed en gos, föra året grät han inne hos getterna ...


Det fanns många ursöta killingar ...


Anton tittar på jaken ... Den var lite större än getterna ...


Och så till sist det vackraste djuret enligt mig ...


Sååå fina, brädar både lejon ungar och tigrar ...


Vad skulle jag inte göra för att få gå in och kela med dom ...


Tjena!!


Skoj ...


Glass och ekorre ridning avslutades dagen med =)












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0