Lördag ...

Nu på morgonen klev vi upp samtidigt alla tre (annars brukar en av oss få sovmorgon så åtminstone den är pigg och kan ta Anton så får andra sova senare om tröttheten tar över) och åt os frukost tillsammans.
Esa är ledig hela helgen men idag ska han ta ansvar över sin roll som övervakare åt sina 3 (!) skyddslingar ... Och åka å titta på fotboll! Hmm, inte allt för jobbigt jobb :P

Efter frukosten kröp Esa och Anton ner i soffan framför en film (UP, det har ni inte hört talas om va? ;-) Och jag tog en varm dusch - bara 7 grader ute idag - la hårinpackning och efteråt en lermask. Jag ska bulla upp med lite hårinpackningar, ansiktsmasker och peelingar innan förlossningen så jag kan frossa i sånt kvällar jag orkar när barnen sover.

Ett stort PLUS är faktiskt att vi hinner bo här ett tag efter bebisen kommit. Esa ska vara ledig nästan en månad, i alla fall som det ser ut just nu, och sen så finns ju mamma och Curt också.
Det blir hur bra som helst, jag slipper ju nervositeten över att måsta pussla ihop tiden och rutiner med två små barn alldeles själv. I alla fall den första tiden och när den tiden är ute har vi ju (förhoppningvis) lyckats få in bra rutiner.

Oj oj oj vad Esa format mig på vissa bitar - Rutiner är Jätteviktigt. Pengar Har Ett Värde och man måste vara rädd om dom. Släng Inte Räkningar bara för att dom råkar vara dyngtråkiga ... Såna saker. Haha jo det är faktiskt sant. Men jag var ju "bara" 19 när vi blev tillsammans så ...
Ung och formbar hehe ;-) Nä Esa är inte den typen (en har stött på Den typen med. Idioter)


Jag är klar för att gå ut nu mamma ...


.. eller vänta, jag ska bara käka upp polisbilen först!


... ähh, den slipper bli uppäten och får hänga med ut!
Kom så går vi!!

Nu ska jag ägna några minuter åt att måla naglarna (måste skaffa nytt nagellack, någon snygg mörk färg, jag har Alltid målade naglar!)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0