"När ska han börja på dagis då?"

Du har funnits där och hjälpt mig så många gånger förut - snälla hjälp oss lite på traven nu då också. SNÄLLA ?!

Jag har haft en mysig eftermiddag med Anton. Är så tacksam över att det är Esa som har fastjobb och inte jag, för jag skulle inte vilja missa Antons uppväxt för alla pengar i världen! Det gör ju inte Esa heller, men jag är ju hemma mycket mer ... Däremot tjäna extra slantar nu på sommaren är ju aldrig fel.
Dagis - det känner jag ingen som helst stress över förresten. Så länge Anton får träffa andra barn, via Öppna förskolan tex, så tycker jag att dagis kan vänta till våren. Det är ju ändå en sån kort stund i hans liv jag får rå om honom såhär, och sen blir det skola, kompisar, kanske någon sport ... Dessutom har ju inte såhär små barn något jätte behov av att träffa annat folk. Mamma och pappa är bäst än så länge. Och folk runt omkring träffar vi ju oftast dagligen någon stund.
En del verkar ju vara så petnoga med att direkt dom fyller 1 år så SKA dom in på dagis. Men om man inte har fast jobb, varför stressa? Har man en pappa som delar ansvaret lika mycket så får man visst egen tid oavsett om barnet är på dagis eller inte.
Och en del brukar fråga när Anton ska börja på dagis, men mellan raderna hör man: är det inte dax snart? ungefär. Så svaret är nej jag känner inte stress över dagis. Den här lilla lilla stunden i livet jag får och kan ha honom hemma njuter jag maximalt av, och tänker inte förkorta den "bara för att". Egen tid får jag ändå eftersom Esa som sagt var tar hand om Anton minst lika mycket som jag! Minst. Har ju blivit så tung och trött på sista tiden så :P




Världens stoltaste och lyckligaste föräldrar ...
Och Anton var så liten ... Och nu orkar jag knappt bära honom =)


Stoltare pappa fick man leta efter!!


Äkta LYCKA ♥


Den mest perfekta lilla människan jag någonsin hade mött ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0